fredag 18 september 2009

Nya vindar. Nej - förlåt - gamla var det

Man kan tycka att hon är dum i huvudet. Man kan tycka synd om henne (för att hon är dum i huvudet?). Man kan tycka både det ena och det andra om Anna Anka. Men en sak är jag säker på att jag tycker: det är uppfriskande med någon som är fullkomligt politiskt inkorrekt och inte skäms för att uttrycka sina åsikter (eller har vett nog att hålla inne med dem). Men hur frisk fläkten än är från det stora landet i väster så doftar den nog allt lite unket. Unket som i gammalt och lite medeltida sådär. Men intressant.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, snacka om att sticka ut hakan. Hon är befriande och irriterande på samma gång. Mest störande är ju uttalanden som att hon vet att alla vill ha det som hon, men inte erkänner det. Hur bemöter man det? Men hon känns gammal. Både i värderingar och till utseendet. Fortsättning lär följa...
/M.EHR.

a n k i e f o n t ä n sa...

Uppfriskande förvisso, men hon är helt klart sjuk. Perfektionist och komplett galen. Kan inte må bra inombords, aldrig nöjd eller tilfreds hur smal, snygg och rik hon än blir, hon är säkert jätteofta arg. Ändå sitter jag och glor på´na som ett annat fån. Hon är uppfriskande och jag avskyr mig själv som fängslas.