måndag 16 november 2009

De senaste veckorna ...

De senaste veckorna har bestått av en strid ström av små och stora insikter. Bland andra:
  • Att vällingvägrare kan botas med en slurk jordgubbsaft (dock inte just min vällingvägrare).
  • Att gamla fjärilar fladdrar lite grann än och att det får vara så.
  • Att fem felköpta kilo purjolök är väldigt mycket ... purjolök.
  • Att matsalen svalde betydligt fler än tio-tolv personer som hittills som mest suttit där. Förvånande nog dinerade 25 där i fredags. Och det fanns plats kvar.
  • Att en sjysst nässköljning borde vara en mänsklig rättighet.
  • Att tolvåringar borde svinvaccineras före resten av familjen istället för tvärtom.
  • Att jag är så himla lättskrämd att det räckte med att storebror berättade en bråkdel av handlingen i Paranormal Activity för att jag skulle få mardrömmar. Att jag aldrig lär mig att stänga mina små rosenblad till öron.
  • Att jag om två veckor och två dagar ligger på en playa långt härifrån och sippar på en kokosnöt. Pilutta dig, va!?
  • Att jag är för gammal för att inte agera nu.
  • Att leopardmönstrat för alltid saboterats som klädmönster efter Kvarteret Skatan.
Go' eftermiddag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Matsalen fungerade alldeles strålande. Vi är också glada över att det inte bara serverades purjolök, utan även rödvin.
/M.EHR.

a n k i e f o n t ä n sa...

Kvarteret Skatan ska vi gå och se! Jag är frälst. Tarmsköljning Märta! Det har jag hört är revolutionerande.Nässköljning släng dig i väggen!