onsdag 25 november 2009

Det blåser upp till strejk

Trodde aldrig att jag skulle komma hithän - men måttet är rågat. Det är inte roligt att laga mat längre. Varje dag det samma. Stressa, stressa vid grytorna. En halvtimma, max, får det ta. Sedan hasar familjen till bords och kaoset utbryter. Mina nogsamt smaksatta anrättningar får aldrig stå i rampljuset. Det är skrik och skrän, tappade gafflar, bebisar som sätter majskrokar i halsen, utspillda glas, bordsskickskorrigering i det oändliga ...

Idag har jag serverat fiskbullar till lunch. Pågens saffranssnäckor till kaffet/saften. Vad kvällens halv- eller helfabrikat blir vet jag inte än. Skit samma.

Go' eftermiddag.

3 kommentarer:

Nils o Kalles mamma sa...

Ojdå, jag tror Märta behöver lite semester och bli ompysslad. Vilken TUR att ni snart åker! Jag har givit upp vad gäller 3-åringen, det är bara maken och lillis som äter med god aptit. Ibland kan 3-åringen dock chocka oss och äta stora lass av det vi minst förväntar oss. Jag antar att det löser sig så småningom.

Saltistjejen sa...

Hm, kan känna igen en del i det där...
Och då har jag bara ETT barn!!!!!!!!
Och inte heller hon i närheten av t ex Tingas.....
Men du, Thailand är det väl snart för er del? Kanske några paraplydrinkar och lite restaurangbesök på goda thaiställen kan liva upp?
Kram!

Anonym sa...

ha ha
välkommen "to the real life"!