måndag 9 februari 2009

Utmanad och inte så nödbedd


Det trillade in en utmaning från Fontänskan. Plikttrogen som jag är gör jag som jag blir tillsagd. Se ovan.

Vad bilden föreställer? Uppgiften säger väl inget om att man måste förklara det - men oss emellan så är det en vas (för en sisådär 70 solitärblommor) som min hulde make gärna vill köpa och jag är lite lätt tveksam till. Av praktiska skäl. Den finns på London W8 om någon undrar. Vi gick dit för att fråga om de ville hjälpa oss att piffa hemmet men det hade de inte tid med. Så då fotade vi deras sortiment istället. Och köpte en ljusstake på REA. Som straff, eller tröst, eller något.

Nähä - så då får vi tänka själva nu när elfte timmen är slagen för förberedelserna inför hallupprustningen. Tapet vald och inköpt. Provfärgburkar inköpta i omgångar och uppmålade i lapptäcksmönster ute i tamburen. Intresseklubben! Se hit och anteckna följande: Det lutar åt S2020-Y80R. (Det fina i kråksången är att jag äntligen lärt mig färgbeteckningschiffret! Tack Peter med Prillan på Flügger!)

Jag är om möjligt ännu mer civilt olydig än fru von Tän och skickar vidare utmaningen endast till två bloggare: Yogamamman & Tre stycken. Can't wait to see your 6th pic!

1 kommentar:

a n k i e f o n t ä n sa...

Du de där Tomas med partner vet inte vilket toppuppdrag de missade. De hade ju varit i sitt rätta element hemma hos dig och förmodligen fått chans att fullständigt flippa ut! Kul att du antog utmaningen! Give me a call när jag kan kontakta tapetserarkillarna... kram