torsdag 25 september 2008

Ommålning pågår denna Supertorsdag

Jäklar vad jobbigt det är att måla om möbler. Man tror man är smart och ekonomisk när man målar om istället för att köpa nytt. Visst det är charmigt att ha gamla grejor - men byrålådorna är lite tröga, den lilla pinnsoffan vajar betänkligt. Jag jag är inne på tredje dagen i projektet spackling, grundning, ommålning - en dag kvar.

Någon som vet hur man undviker rinnande (och ivärsta fall runnen & torkad) färg på bästa sätt? En gång för 20 år sedan minns jag att jag läste om en geléfärg speciellt framtagen för målning av dörrar ... Kanske ska googla lite.

-----------------------------------------

Idag är det Supertorsdag på en väldigt bra lunchrestaurang (inga namn, ingen kö ...). Det innebär sjåar av ärtsoppa och lass med pannkakor. Tillsammans med salig Ankiefontän!

Hasta la vista, babies!

2 kommentarer:

Tre stycken sa...

Nu är jag här också! :-)

Så trevligt att måla om möbler. Det låter så... genuint. Klär du om också? Är det svårt?

Borsökna Östergård sa...

I have arrived on your new blogg!!! Och tackar för en kanonlunch! Längtar redan tills nästa supertorsdag!