måndag 17 november 2008

Helgens triumfer ... och en ljusnande julframtid?

Kökslampan fritagen.

Lyckokycklingen firad med 2-årskalas. Hon var mycket nöjd, om än med rödkantat fnasiga ögon (nu utläkt inflammation). Vänliga människor frambärandes rikliga och roliga presenter. Kan det bli bättre? Plus tårta och livets första coca cola-dos på det ...

Nu till dagens spörsmål. Vi har en balkong ut mot gatan. 90 cm djup, kanske 2 meter lång. Vi har även numera ett eluttag där, som installerades för julens ljusshows skull. Fast nu står det still i stilpolisens/vulgoestetens hjärna: Hur i hela friden ska balkongen dekoreras?

Ni som har koll på ljusstarka juldekorationer för utomhusbruk - tipsa mig gärna (helst med länk)!?

Kom ihåg: Min smak är inte - och kommer aldrig bli - minimalistisk. More is more.

2 kommentarer:

Tre stycken sa...

Vad tror du om en såndär "kristallkrona" med blåa LED-lampsbollar? Ungefär så icke-minimalistiskt jag kan föreställa mig. Själv var jag glad över att hitta LED-ljusslinga för utomhusbruk med det där varma ljuset och inte det kalla 'konstgjorda'. Den fanns på IKEA. Där det för övrigt finns ljusslingor i många färger och utföranden. Man kan ju blanda!

Blundar och ser en riktig 'blattebalkong' (ursäkta uttrycket) som pryder fiiina fasaden och kan inte sluta le. Tycker om dig!

Yogamamma sa...

Grattis till den lyckliga kycklingen, någon dag i efterskott. Från oss alla i förorten :)
Däremot har jag noll koll på ljusslingor. Jag är ju lite mer minimalistisk av mig ;)