fredag 14 november 2008

Kökslampan kidnappad

Det finns en affär för gamla lampor i mina kvarter. Med världens mest egensinniga, på gränsen till otrevliga, innehavare. Häromdagen lämnade jag in PH-lampan på renovering där och var så himla nöjd med mig själv när jag tyckte att jag äntligen hade lärt mig handskas med det där charmlösa trollet till gubbe. Lampan skulle vara klar dagen efter (igår). Döm om min förvåning när människan hittat på ett nytt sätt att irritera mig. Han hade stängt hela dagen. Lunchstängt när jag var där första gången, fullkomligt igenbommat och förgallrat när jag var där vid tre-tiden. På dörren lyste en irriterande skylt:

Öppet - vardagar: 11 -18


Jaha, i vilken parallell verklighet då? Och när får vi tillbaks kökslampan?

2 kommentarer:

a n k i e f o n t ä n sa...

Jag tänkte jätte länge på det du skrev och kom fram till att usch vad irriterande.

Anonym sa...

Lampgubben kanske är så sur av sig att han tar det som en pik när någon lämnar in PH-lampor..? Nästa steg måste vara konkurs.
/M.EHR.