måndag 2 mars 2009

Galamiddag

Tantaloran bjöd till söndagsmiddag igår. En god gryta, obegränsade mängder bib-vin och - själva grundbulten till alla bjudningar - en tjusig bukett människor. Galet trevliga, burleska, mysiga, omvartannat. Det var länge sedan jag hade så roligt och klickade med så många. Det var år och dag sedan jag fick så många komplimanger. Det var alldeles för länge sedan jag och J fnissade oss hem efter en middag (märk väl: jag helt nykter givetvis). Det var eoner sedan jag vaknade med ett sådant stort leende.

Tantaloran: Du äger!

Jag suger vidare på middagskaramellen, fortsatt leende. (J är lika glad men har lite ont i hårfästet.)

1 kommentar:

a n k i e f o n t ä n sa...

Jag är inte förvånad. Hon har något, en aura, över sig den där kvinnan! Och tjusig är hon, och intressant och smart. Och... fiskar jag? Njae.