torsdag 19 mars 2009

Trean

Lägesrapport i vecka 33 + 3:

Jag ser ut som en pytonorm som just svalt en pilatesboll. Troligen känner jag mig även som en sådan (även om jag inte med säkerhet vet hur såna upplever sin situation på riktigt).

Vädret är vackert och jag längtar ut. Men blir kissnödig bara jag tänker på att lämna huset.

Funderar på att packa BB-väskan. Man vet aldrig. Packar jag så stannar h*n väl inne extra länge. Packa jag inte så sätter det väl igång typ nu snart..

Måste måla tavlan till Lyckokycklingen klar (har planerat den sedan hon föddes. Treans ankomst känns som en absolut deadline)!

Mår konstant småilla och är ständigt småsugen på något salt/syrligt/krispigt. Råa grönsaker är speciellt begärliga. Ungen kommer se ut som en fänkål.

7 kommentarer:

Tre stycken sa...

Du är jättefin! Precis som vanligt, fast nästan ännu finare :-)

a n k i e f o n t ä n sa...

Hoppas du finner LUSTEN att måla färdigt lyckokycklingens tavla!

Yogamamma sa...

Vad vacker du är! Och det säger jag eftersom jag vet hur du ser ut med mer än bara magen. Kram!

Uttrycksrum sa...

HEllo skönhet! Min pojk H fick nog en överdosering av salt laktriks när han låg där i magen. Han är själv en lakritsfrossare...

Anonym sa...

Sonen sitter i mitt knä och hjälper mig att läsa bloggar. När din kommer upp med mag-bilden utropar han förtjust:
mammas mage!

Anonym sa...

Man får tydligen akta sig för pilates-bollar med lakritssmak. Den här bollen verkar dessutom inte vara helt rund. Eller tuggade du lite på den innan du svalde? En annan teori jag har är att du inte alls är gravid, utan bara har ätit för många fredagsluncher på Anglais.
/M.EHR.

Saltistjejen sa...

Å bara måste skriva en kmmentar nu. är i Sverige och har typ ingen tid alls nästan för datorn, men såg detta inlägg.! Fin är den din mage! Och DU, det var just vecka 33+3 som jag fick min Lill-Snorpa!!!!!!! :-)
KRAM!