tisdag 3 mars 2009

Hetero på tapeten

Nej, jag är inte 15 på homoskalan 1-10. Det hade ju varit tragiskt med tanke på det heterosexuella liv jag lever. Jag lovar att ni ska få reda på om jag blir omvänd. Chansen/risken är ytterst liten då jag redan funderat ganska noga på möjligheten.

MEN jag är väldigt road av heminredning - betyder det något?

--------------------------------------

Vår hallrenovering är nu inne på sin tredje vecka. I fredags tapetserades det. Idag står det två stackars målare och skrapar ner tapeten. Eller snarare: tar emot den när den faller av i stora flagor. Det är något tredjelager med plastfärg från 70-talet som ställde till det så hela härligheten lossnade. Det blir ingen vinstaffär för målerifirman, detta jobb. Men jag kommer anlita dem igen - och rekommendera dem vidare. Att vara noggrann och ta ansvar för konsekvenserna anser jag vara så proffsigt som det kan bli. Missöden händer alla någon gång.

Lyckokycklingen är ju en extremt social liten människa och formligen älskar att vi har hantverkare överallt hela tiden. Hon mötte dem i dörren i morse och jublade "MÅNAR!" (= målare!) och "JA E TÅ ÅJ!" (= jag är två år! Upphållandes fyra fingrar). Vet inte om det är någon typ av raggningsreplik?

Så för henne är tapetmalören en riktig vinstaffär.

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Åneeej! Så trist med tapeten!! Såg även att det saknades två rullar Elleer hur det nu var? men nu ska väl allt fixas och göras om då gissar jag?
L är bara för härlig!
:-)
Kram!

Svensk chekchouka sa...

ASG, vilken gullig tâ âling!