måndag 18 maj 2009

Hoppet spirar - pukornas sköna toner hägrar

Det var inte länge sedan jag dryftade mina värsta gnagsaker här. "Beridna högvakten som börjar spela för sent för att de ljuva tonerna ska nå mina salonger" var en av sakerna. Som genom en gudomlig slump råkade jag idag i samspråk med en herre som sa sig kunna kirra det hela åt mig. I morgon vid lunchtid får vi se om han håller sitt löfte. Då ska de börja slå på pukorna precis utanför Märtas vardagsrum.

Själv har jag lovat att stå och vinka från balkongen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det bajsas avsevärt på gatan utanför er, noterade jag beklämt i söndags - strax innan den goda lunchen du bjöd på. Bajset torde komma från den beridna högvakten. Eller kanske deras hästar. Eller kan det ha varit norrmännen som firade sin nationaldag?
/M.EHR.