lördag 2 maj 2009

Levererad

Vid lunchtid i måndags lades en liten gosse på mitt bröst och i mitt hjärta. Han är här nu. Och nu är vi hemma.

Som Lyckokycklingen uttrycker det: MIN! HAN HAR KOMMIT!

Tredje barnet för mig. Tredje stora stunden. När ögonen slås upp. Vem liknar han? Denne: Sin syster lite grann. Sin pappa när han sover. Sin farfar ganska mycket. Men mest sig själv. Min lilla rovfågel med mörka ögon, skarp profil och små magra blåröda ben.

Han har kommit.

(Och som pricken över "i" har han en smilgrop i höger kind.)

8 kommentarer:

Alexandra sa...

Stort grattis till er lille kille!

Saltistjejen sa...

Å Jag skriver det igen: GRATTIS!!!
Blir lika tårögd nu när jag läser hä som i "tråden".
Ojojoj!
En liten fågelunge. Ta hand om varandra nu och mys.
kramar!!!

Anonym sa...

Ser ut att vara en cool snubbe redan. Stort GRATTIS till hela Casa Nostra-familjen.
/Styrelsemedlem som är mycket nöjd med återväxten i firman

Tre stycken sa...

Grattis igen! Fin han är! Kraaaaam!

a n k i e f o n t ä n sa...

Det var en fin och stolt storebror och storasyster vi träffade i dag! Och han är fin. Den lille skarpögde distinkte!!!

Anonym sa...

Grattis igen!!
Kul att få en liten glimt av nykomlingen.
Hoppas att allt är väl med er!

kram
A i Långbroparken

Yogamamma sa...

ja, han är fin, fin, fin...och jag längtar efter att snusa på honom, när tid ges. Grattis, igen och igen och igen.

Anonym sa...

JA, vilken liten fin älskling! VARMT GRATTIS igen! kram Lotta