tisdag 16 juni 2009

Saffran addict

Det är nog baske mig svårare att få tag i saffran än knark. Visserligen säljs det saffran på ICA men det underlättar knappast.

Man ska köpa saffran. Allt är frid och fröjd, man har skrivit det på sin kom-i-håg-lapp. Man plockar sina varor, går mot kassan, lägger ner kom-i-håg-lappen i fickan för att lägga upp varorna på bandet, man tänker kanske "nu ska jag inte glömma saffran". Man betalar, packar sina varor och går hem. Då slår det en: "Saffran". Sen osar det svavel.

Problemet är ju att tillgången på saffran finns när efterfrågansfrågan är förvirrad (i kassan när man håller på med andra grejor). Knark förmodar jag finns att köpa t ex på krogen då man ändå är lite full och det är troligt att man kanske kommer på att det skulle vara en bra idé att knarka lite. Eller?

Att enbart sälja saffran över disk är ju som att försöka prångla på stressade familjefäder lite kokain på IKEA:s självplocklager en lördag efter lön. Dömt att misslyckas. Kunden har liksom lite annat att tänka på.

Således borde saffran finnas att plocka vid kryddorna. (Gör förpackningarna giantiskt stora så att de inte går att sno är mitt förslag.)

Och, ja - bilden föreställer mig. Efter en snedtändning på dåligt fulsaffran från Coop, samt två månaders missad vaxning/rakning)

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Eller varför inte bara sätta upp en skylt vid kassorna: "Du har väl inte glömt saffran!?!?!?!?"

Anonym sa...

Som ovan saffransköpare undrar jag hur länge saffran håller sig? Om det inte är väldigt kort tid kan jag rekommendera att du köper på dig ett litet lager. Eller kan man bli åtalad för kryddinnehav?
/M.EHR.