måndag 1 juni 2009

Veckans utmärkelse till Stockholmsmuseum

Ja, ja - jag vet. Har inte skrivit på länge. Jag har varit alltför upprörd över att bli negligerad av vaktparaden. Numera står jag INTE i fönstret och viftar med svenska flaggor när de går förbi. Alldeles nyss satt jag med neddragna gardiner och knappade surt på datorn när jag hörde hästhovarna utanför. Och tänkte onda tankar, det gjorde jag.

Och i denna våg av Hate Bombing ser jag mörkt på mycket och instiftar härmed en utmärkelse: Veckans Bajsblöja.

Vem som retroaktivt får förrförra veckans behöver vi kanke inte diskutera mer.

VECKANS BAJSBLÖJA
går till vattenmuséet Aquaria. Där får man inte ta in sitt sovande spädbarn i vagn. Av utrymmesskäl. Även fast muséet är tomt på andra besökare. Nej, då ska man väcka spädbarnet och forsla runt det i en bärsele som man får låna (och som såg ganska nerkräkt ut). Det var en himla tur att jag inte var där som ensam vuxen med min entusiastiska två-åring (och ovan nämnda sovande spädis). För då hade två-åringen fått vända i dörren. Nu kunde pappa gå på muséet och jag och tröttmössan fick sitta på en bänk utanför.

Jag förstår att man inte kan ta in för många vagnar, eller vagnar till barn som faktiskt kan gå - men besökaren borde i alla fall erbjudas att betala för vagnens inträde. En vagn tar inte mer plats än ett omkringhoppande barn. Men är betydligt tystare och har sönder färre grejor och skrämmer inte ihjäl så många fiskar.

Som sagt: VECKANS BAJSBLÖJA till Aquaria.

5 kommentarer:

Tre stycken sa...

Ha! Ditt resonemang är ju ur-logiskt men jag skulle vilja se folks min om de krävdes på betalning för att ta med vagnen in :-D

Släng ut lite smaskiga äpplen på gatan innan vaktparaden kommer nästa gång. Hästar gillar äpplen. Moahaha ;-)

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Inte KRÄVAS på betalning. ERBJUDAS att betala för att få ta med vagnen in - eftersom den tar plats som annars en betalande människa skulle kunna ta.

ÄPPLEN! Aha vilket fantastiskt tilltag. Det skulle förmodligen bli kaos! :-)

Saltistjejen sa...

WHAT!!!!!!????!!! Det låter ju inte klokt!!!! Att man inte får ta in spädbarn i vagn! VADÅ??????
Jag fattar inte. Vil de ha besökare eller vill de inte?! Man undrar ju.
Dessutom en SKIT(!)BRA grej detta med veckans bajblöja!! :-) Jisses jag skrattade!
Hoppas man slipper få den utmärkelsen på bloggen, hahahahahahaaaaa!!!!!
Superdunderkramen nu!

Anonym sa...

Vad gäller vaktparaden föreslår jag en handgranat istället för en bajsblöja (den ammunitionstypen verkar de nämligen inte alls sakna själva, om det skulle bli fråga om moteld). Vaktparaden borde väl klara av lite krig? Men det har ju inte varit riktigt skarpt läge sen Napoleon-tiden, så de blir nog en lätt match för en arg och besviken trebarnsmamma. För övrigt undrar jag över formuleringen "..i var hem.." i din profil. Ska det inte stå "i vart hem"? Skingra Lützens/Stureplans dimmor!
/M.EHR.

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

M.EHR: "Vart hem" stämmer säkert - det var nytt rekord i långsam korrekturläsning! :-)

Hur går det med änglarna?