onsdag 3 juni 2009

Vad man hittills varit tvungen att känna mig väl för att veta

  • Att jag är fullständigt såld på mördeg i alla former. Kan äta hur många finska pinnar som helst, eller hallongrottor … Mmm. Tror det har något att göra med mormors gulmålade kök: skogstomten utanför fönstret, doften av svartvinbärste, den totala tryggheten.
  • Att jag lärde mig simma på 80 meters djup i Medelhavet. Medan mina föräldrar var uppe på segelfartyget som vi bodde på, fick jag ligga i vattnet bredvid, med simärmar och ett rep som enda livlina.
  • Att jag har ganska många hang-ups när det gäller mitt utseende. Den främsta är nog att jag ibland får för mig att folk tror att jag är transvestit i full gala. (Det slår mig plötsligt att risken för detta kommer bli än mer överhängande när jag uppfyller punkt 1 och 3 på listan nedan!)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Simträning på 80 m djup? Det är som jag alltid har sagt om dig - en tuff brud i lyxförpackning... Transvestit-idén fattar jag inte, men så är jag ju inte hob heller.
/M.EHR.

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Visste du inte det, M.EHR? Får nog ändra rubriken, ska lyda: "Vad man hittills varit tvungen att sitta inuti mitt huvud för att veta".
:-)

Anonym sa...

Ah! En mördegsälskande vän! :-) Fick en hel annas pepparkakor-plåtburk med mördegskakor av min kära mor häromveckan. Det tog mig 3 dagar att göra slut på dem.
// koko