tisdag 2 juni 2009

När jag blir stor

... då ska jag:
  • Börja ha mer högklackat på mig - skit samma att jag kommer toucha två meter.
  • Börja med matchande underkläder - varje dag. Oavsett. Come rain or come shine.
  • Börja ha mer fixade naglar.
  • Börja öppna posten så fort den kommer och inte spara hela högen till dag 31 i varje månad.
  • Som en följd av punkt ovan ska jag börja hålla ordning på mina papper, i prydliga pärmar. Utrota pappershögarna som min man hatar (och som jag föraktar mig själv för).
(och stor - det blir man vid 40)

7 kommentarer:

Tre stycken sa...

Då har jag ett tag på mig att börja hålla reda på papper. Skönt. Är inte ens i närheten nu. Resonerar så att OM jag behöver något kan de som skickade pappret skicka det en gång till ;-)

Saltistjejen sa...

Oj! Vad DET lät vuxet!!!
Själv badadr vi i pappershögar. Och blir lika arga på oss jsälva och varandra heeela tiden för att vi inte klarar att hålla undan. Hur svårt kan det vara menar jag?!?!?!?
Tydligen alldeles för svårt....
Men nu insr jag ju att jag har ett par år kvar innan jag verkligen måste skärpa mig... ;-)
Kram!

Anonym sa...

Är det verkligen du på bilden? Annars tror jag att jag vet vem det är.
/Ängeln

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Stycket & Saltis: Skönt att man inte är ensam om att vara papperspucko!

Ängeln: det är givetvis varken jag eller min arga kompis (om jag gissar rätt på vem du trodde det var). JAG fastnar inte på bild och HENNE skulle jag aldrig våga lägga ut en bild på ... :-) Jag vill tacka Google. Som gett mig så mycket.

a n k i e f o n t ä n sa...

Ha ha ha! Du måste köpa typ 10 lika trosor för att matcha en bh, annars kommer du i otakt och det är ju ytterst otrevligt.

Anonym sa...

Kära Märta,
När du har löst gåtan med hur man dresserar bångstyriga pappershögar får du gärna ha en kurs för mig.
:-)
Kram!
A i Långbroparken

Anonym sa...

Fick för mig att det var en generationsfråga...
/M.EHR.