onsdag 17 december 2008

Belägrad

Med dagisbarn i familjen och graviditet i magen blir man lite extra utsatt för bakterie- & virusattacker. Just nu är det den lilla godingen till höger som hemsöker mina bihålor.

De senaste veckorna har jag annars stiftat bekantskap med magsjuka (alt. matförgiftning) och en ytlig blodpropp i benet.

Jag som egentligen aldrig är sjuk. Det var då. Förr. Minns det knappt längre. Nu är allt jag kan säga "AJ!" när jag lutar mig framåt och trycket stiger i de små rackarns hålrummen i kinderna (varför har man bihålor överhuvudtaget? Är de lika meningslösa som lilltån eller blindtarmen?)

Det skulle kännas aningen bättre om det var någon mening med det hela. Hör du det, Haemophilus Influenzae!?

3 kommentarer:

a n k i e f o n t ä n sa...

Det är mycket som är skumt med kroppen. Jag vet en som har sex tår på ena foten (två såna där värdelösa lilltår på en och samma fot), bara en sån sak. Krya nu på dig gumman!

Anonym sa...

Och jag har träffat en kille med simhud mellan tårna. På båda fötterna. Krya säger jag också. Och jag vet vad du skriver om bihålorna, haft mycket problem med dem, så även under mina graviditeter. Lycka till nu! Karin

C. Meow sa...

Såna där bulliga otäcka saker bor i mina bihålor också så du har all min sympati. Har fått Rinexin av läkaren men man får väldigt skumma drömmar ...