tisdag 23 december 2008

God Jul i stugan!

Jag be att få önska alla en riktigt GOD JUL.

Inte en snöflinga så långt ögat når, men:
  • julklappar i en stor hög i ett mörkt prång bakom matsalsdörren (Lyckokycklingen är än så länge rätt lättlurad)
  • årets julpraliner fixade och står i skafferiet på stelning (eller vad det kan heta)
  • skinkan i storkastrullen tar det lungt på balkongen inför kvällens griljering
  • apelsinerna punkterade av kryddnejlikor i en formation på hallbordet
  • misteln väntar på att hängas upp (fast jag minns inte var jag la den)
  • granen än så länge bara grön och grann - får ljus och nipper i kväll
  • sillarna inlagda i kylen
  • köttbullar traditionsenligt trillade av husfadern
Nu är det bara resten kvar! Fast först ska jag äta lunch på Zink Grill! Med L.O.M.L.

God Jul - Puss & Kram!

3 kommentarer:

a n k i e f o n t ä n sa...

God Jul önskar vi så här på juldagsmorgonen! Hoppas tomten kom och maten och gemenskapen smakade!

Anonym sa...

Gott Nytt År i paradvåningen!!
/M.EHR.

Tre stycken sa...

Gott nytt och god fortsättning! Jag drömde om dig inatt, vi var på fest tillsammans och du hade en så himla snygg klänning! Kramkram!