lördag 3 januari 2009

Röda sidenband - civilisationens gåva till en värld av julpyntare

I julens och nyårets efterdyningar är jag så här i efterhand nog mest nöjd med vårt julpynt. Det är inte lätt att pimpa 300 kvm i julskrud, men ett stort tack riktar jag till min svägerska: tipset att knyta röda sidenband runt alltihop gjorde hela grejen.

Elljusstaken fick nytt liv med rosetter på 6 centimeters bandbredd, allehanda krukor och skålar blev vips julfina. Grentipparna på granen lyser vackert röda. Till och med lilla guldfågeln på hallbordet fick en rosett om stjärten. Det är väl i princip bara makens ädlare delar som sluppit undan årets rosetthysteri - men julen är å andra sidan inte formellt slut än.




Och de snygga ståstjärnorna från Indiska lyser fortfarande upp vår tillvaro.

5 kommentarer:

a n k i e f o n t ä n sa...

"pimp my bally" gällde i går då maken tappade målarfärgsburken på sina dojjer. God fortsättning. Jag kan inte tro annat än att det varit enastående vackert i er paradvåning!

Anonym sa...

Ja, ni tycks faktiskt ha hittat en lösning på ett av världens värsta i-landsproblem... Bussigt att du är smakråd åt mig imorgon!

Anonym sa...

M.EHR. ska det ju stå också! Varför kan man inte som kommentator få en egen bildbyline?

Anonym sa...

Ordverifieringen är ju pervers! Nu vill den att jag ska skriva "runco". Aldrig i livet!
/M.EHR.

Uttrycksrum sa...

Söt hund hälsar Stina här vid min sida