tisdag 20 januari 2009

Mina diversifierade dagar

Vänner och bekanta frågar mig ofta: Vad gör du nuförtiden? Som svar på frågan kommer här ett utsnitt ur en mångsysslares vardag. Igår gjorde jag följande:

  • Styrde upp trapphusommålningen. De startar om tre veckor. NU ska det väljas färg!
  • Bistod min kompis advokat med information i kompisens pågående vårdnads-/misshandelstvist.
  • Åt långlunch med ex-kollega. Strömming med potmos.
  • Letade upp en fax på ett kontor på Sibyllegatan och faxade en blankett till Virvelvindens förhoppningsvis framtida skola.
  • Fortsatte framtagandet av logga till ett nystartat företag. Ägnade minst en (mycket frustrerad) timma åt att försöka minnas hur man egentligen hanterar ”cirkelverktyget” i Photoshop. Det gav sig.
  • Bokade hotellhelg till mig och husbonn. Det blir en rund säng. Och vi är väldigt avlånga. Hur ska det sluta?
  • Lagade quick-fix-middag (tinade upp Coq au Vin + kokade ris.)

-----------------------------------------------

Idag fortsätter logotyppysslet och advokatkontakten ...

1 kommentar:

Tre stycken sa...

Jag tror att jag skulle trivas med dina dagar. Gillar att pyssla med lite allt möjligt även om det där med advokaten lät otäckt. Hoppas att din kompis kommer ifrån sin man!