torsdag 15 januari 2009

Boost?

Nä, för sjutton vad jag är seg. Helt energilös. Visserligen har jag väldigt lågt järnvärde nu, men så här trött ...? Kanske ska jag skriva en bok om nära-döden-upplevelser. Så känns det.

Medan jag äter lunch tittar jag på TV. Rachael Ray och jag verkar ha samma tider, dag efter dag. Hon är så pigg och sprudlande som en liten, yster terrier på uppåttjack, den flickan. Men hon lagar mat med stort hjärta, blicken på klockan och en vurm för att det ska vara nyttigt.

Idag lagade hon tre kycklingsoppor - brevid varandra på sin rejält tilltagna spis - chopp-chopp, bara så där. Ska jag också göra någon dag. I alla fall en av dem.

Då blir jag ju på pricken.

5 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å skickar lite energi till dig! Hoppas att du snart känner dig lite piggare, men det är också den värsta tiden på året nu tycker jag. Man har en lång tid av mörker och kyla bakom sig men fortfarande lååååångt kvar till vår, sol och värme. Hu!
Hoppas en framtida kycklingsoppa kan värma dig och få upp din energi!
kraaam!

a n k i e f o n t ä n sa...

Fast jag upplever dig som längre.

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Ankie: Nejdå, det är jag det där. Det är bara huvudet som blivit jättestooort.

a n k i e f o n t ä n sa...

Ja just ja. Jag känner igen leendet. puss

Anonym sa...

What a dish!!
M.EHR, gourmet