onsdag 21 januari 2009

All I want this winter

... är vattkoppor för Lyckokycklingens räkning. Utläkta innan bebisen kommer, tack. Känner ni något barn med alldeles nyutsprungna koppor, så hör er för om jag och L kan få komma på play date och gnugga lite mot sjuklingen. Jag bidrar med kaffebröd. Och glass till barnen. Och ett hedersomnämnande för tipsaren här på bloggen. Åhå, det blir bättre och bättre detta ...!

Det är inte helt sant att DET är ALLT jag önskar mig. Jag kan tyvärr inte låta bli att längta efter en filmstjärnesnygg pälsjacka i kanske ljusbrunt. Men det talar jag tyst om. Vissa saker hänger bra i drömgarderoben också.

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahaha! Detta påminner mig om ett avsnitt av South Park där föräldrarna gör allt de kan för att Stan, Cartman och Kyle ska få chicken pox! De fixar övernattning hos Kenny som har just chicken pox!

Anonym sa...

Ja, du vattkoppor ...
Ludvig lyckades som enda barn undgå smittan som
härjade hos dagmamman innan jul.
kram
A i långbroparken

Vickan sa...

Halkade in på din blogg idag,och jag tänkte bara berätta att just nu härjar vattkoppor här hemma hos oss i Norberg,kom så bjuder vi på smitta ;-)

Anonym sa...

Well, inga koppor på Peo än ;-)