onsdag 21 januari 2009

Kulturmuppen i mig rodnar ...

Okej - lite utlämnande, men jag bjuder på det. TV. Vi tittar på TV, mycket. När Lyckokycklingen tystnat vid halv nio-tiden och Virvelvinden virvlat in till sig för natten så sitter vi där i TV-soffan, med rött te och någon liten godbit.

Jag har 240 universitetspoäng i kulturella ämnen och J en civilekonomexamen, samt en IQ som inte är långt i från kroppslängden. Våra favoritprogram är:

Top Model (USA)
Miami Ink
Ibiza ocensurerat
Solens mat
Vad blir det för mat?

Skönhet, mode, tatueringar, brittisk råfylla på foamparties samt TV-matlagning. Dit styrde min kulturkonsumtion. Vem kunde ana det när jag var ung och svartklädd och gick på poesiuppläsningar på Dramatens lilla scen som lördagsnöje?

Och jag har några extra favvisar som jag (ibland spelar in och) ser själv: En plats i solen (britter letar semesterbostäder) och Nytt läge (mäklare letar hus till miffon som inte kan själva).

Serien Dirty sexy money innehar en särställning bland TV-programmen. Vill inte nämna den i samma stycke som de andra. Så bra är den. Glamour, mon amour. Rikedom och sönderfall! Briljant elakhet och omtänksamt maktmissbruk. Den har det mesta. Men det vet ni ju redan.

4 kommentarer:

Tre stycken sa...

Vad säger du om Ali G, då?

Jag skyller på M.Ehr!

Saltistjejen sa...

Moahahahahaaa!!!!
Du, själv har både jag och min man en PhD. Men vad tittar vi på då????
Jo gemensamt blir det program som 24, Prison Break och Heroes... Även Comedy channel går varm hos oss med serier som South Park, Colbert report och Family Guy...
Själv tittar gärna på Americas next top model, Top Chef och Project Runway!
M föredrar countryvideokanalen när han är ensam, haha!
Så jag vet inte riktigt vad detta säger om oss...?
;-)
kram!

a n k i e f o n t ä n sa...

Och hallå?! Nu har dirty sexy money BÖRJAT igen. Jag trodde det skulle vara säsongsuppehåll till typ april. Galet bra! Fast jag tycker han börjar bli lite dum nu advokaten. Lämna sin fru...

Anonym sa...

Det var ett förfärligt skrytande om IQ hit och akademiska meriter dit. Har jag någonsin berättat att jag har .... på högskoleprovet? Och Tre stycken vet vad jag gillar att titta på. Jag bjuder på tolkningsmöjligheterna...
/M.EHR.