måndag 8 december 2008

A darker shade of grey

Märta har legat lågt. Det har varit lite Engelske Patienten över det hela de senaste veckorna. Ordinerad vila, sedan magsjuka för spridda delar av familjen, sedan mystiska febertoppar för Lyckokycklingen. Nu är Märta själv förkyld. Vintern är en lång, snörvlig, gråtrist raksträcka mot våren.

Mera av samma färg: De röda och gröna i maktkarusellen har nu bildat en allians. Det tyckte jag var lite komiskt. När jag var tio år skulle jag koka karameller. I receptet stod det röd OCH grön karamellfärg. Jag tog båda - i samma kok. Det blev grått. Uppenbarligen har även andra än jag svårt att förstå att de där färgerna hoprört inte kan bli något annan just ... grått.

---------------------------------------------------------

Är dock mitt i det förkylda grå på vrålbra humör. En trevlig lunch med den spirituelle M.EHR kan pigga upp den mest svartsynte.

5 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Krya på er nu!!!!!!! Allesammans!
Och en sak förstår jag inte röd-gröna mixen?? Vad är det som är nytt med det??? Så var det ju innan jag flyttade från Sverige. I många många år. Såg i tidningen om det men som sagt jag tänkte mest bara "jaha, som "vanligt" då... Så nej, jag förstår nog inte riktigt tror jag...
Och med mina vattenfärger blev rött o grönt BRUNT!!!!!!!. Inte den bästa julfärgen faktiskt....
Kramar!

Anonym sa...

Ja, vår Märta var på ett strålande humör idag, trots alla använda näsdukar som flög åt alla håll. Det smittade mig också (humöret alltså!), vilket var välbehövligt. En riktigt trevlig lunch. Och fantastiskt god!
/M.EHR. (som åt odlad torsk med sjukt snygg rosa-grön sås, apropå det nya regeringsalternativet - som f ö INTE är ett alternativ)

a n k i e f o n t ä n sa...

Här klickar man på länken och tror sig "skulla komma" (håll till godo) till M.EHR:s blogg... Låter som ni hade en fab lunch dock!

Anonym sa...

Ankie, det är närmast ett heltidsjobb att lämna så bra kommentarer som jag gör... ;-)
/M.EHR.

Anonym sa...

Hur skulle jag kunna hinna med en egen blogg?
M.EHR, som idag testar att dela upp budskapen i så många kommentarer som möjligt (jag jobbar på ackord och får betalt per kommentar)