måndag 15 december 2008

Ut ur mammagarderoben

Har knipit om detta länge nog – nu berättar jag det bara: Vi ska få ett barn till! I maj ungefär.

Vecka 20+1 – har genomgått/
genomlevt/genomlidit fostervattenprov och njutit av den stora ultraljudsunder- sökningen då vi också fick en DVD med den lill* sprattlig* med oss hem.

Virvelvinden har vetat länge – och tycker nu det är helt OK att få ännu ett lillasyskon. Lyckokycklingen är nyligen informerad och nu övertygad om att även hon har en bebis i magen.

Eftersom det här med ganska stor sannolikhet är min sista graviditet så pimpar jag magen rätt friskt. Letar fina mammakläder i butiker och på nätet, plockar fram det bästa från förra gången, planerar inköp av en riktigt lyxig skötväska så småningom.

Jaha. Så nu vet ni alla det. Nu är det bara halva tiden kvar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ett stort varmt grattis och passa på och njut! Kram Karin

Tre stycken sa...

Ihh! Grattis! Glad jag blir!

Tack för paktet, förresten! Ska hämta ut det i eftermiddag :-)

Kramkramkram!

Yogamamma sa...

Tjoho, äntligen har du kommit ut ur garderoben. Och även om det var länge sen som du berättade det så känns det som om tiden gått fort. För oss båda. Och maj är en ljuvlig tid att få barn i. Och att fylla år i.
O det där med en tvååring som också tror att det bor en bebis i magen känner jag till. Signe tror för övrigt att de flesta har bebis i magen nu. Ibland uppstår pinsamma situationer :)

Uttrycksrum sa...

GRATTIS! Hälsa din käre också! Underbar nyhet! Måste erkänna att jag redan fantiserat om att det skulle kunna vara så. KRAM

a n k i e f o n t ä n sa...

Lilla kycklingen som tror att hon också har en bebis i magen...guuu, va gulligt. Vi gläds så med er! kram

Anonym sa...

Grattis!!! (igen)
Skönt att det har gått bra. Får väl hoppas på en mild vinter, och varm vår.

Krama kycklingen!

julkramar
A i Långbroparken