måndag 24 augusti 2009

Cakeheaded

Tårta. Tårtor. Jag tänker på TÅRTA mest hela tiden. Lite grann för att jag inte får (ska) äta dem och ganska mycket för att jag alldeles snart skall bjuda ganska många människor på just det.

Jag älskar tårta. Ordet. Bakverket. Vill sträcka mig så långt som till: Livsstilen.

Tårtor är vackra. Det finns ingen gräns för hur snygga de kan vara faktiskt. Tårtor kan smaka lite vad som helst, men är alltid goda. Jättegoda! Tårta gör folk glada - även i sin enklaste form. Det finns överhuvudtaget inget tråkigt med tårta.

Jag vill leva the Tårta kind of life.

4 kommentarer:

a n k i e f o n t ä n sa...

The tårta kind of life! I love you! Jag åker ofta och handlar hem en tårta och bjuder på och det uppstår alltid förvirrning för VARFÖR tårta. Det är gott. Tycks inte vara nog för folk...

Uttrycksrum sa...

Tårt-Märta!

a n k i e f o n t ä n sa...

Mmmmmmmmmmm vilka goda tårtor! Och scones, som är min favorit! Varmt tack! Hälsa hela din fina familj! kram

Anonym sa...

Tänk, jag är själv inte så mycket av tårtskalle (trots min goda aptit) men en tårta jag aldrig glömmer är den som serverades på Virvelvindens dop - garnerad med granatäppelkärnor. Mmmm... Det var ju inte så underligt då, att en av mitt livs tårtupplevelser var hos just dig!
Kram, AL