måndag 10 augusti 2009

Tillbaks i stan

Sommaren blev lite annorlunda än vad jag flaggade för. Jag hann aldrig måla tånaglarna till exempel. Varken i guld eller rosa. Vi drabbades också av dåligt väder så något värmande av badningsfrusna barn i frottéhanddukar blev inte aktuellt. Men jag kom över min ålderskris, har högpresterat i köket (trots vacklande torpuppsättning av knivar och kastruller) och har upptäckt ytterligare goda sidor hos min man. (Vilken tur att det blev vi. Inte självklart, aldrig självklart.)

Nu börjar vardagen så smått igen. Herr Lillebror och jag ska hitta våra alldeles egna mamma-/bebisrutiner. Lyckokycklingen är återbördad till förskoleverksamheten (rusade in på dagisgården "Jag är här nu!"). Virvelvinden börjar i nya skolan. Maken sparkar igång ekorrhjulet ...

Tjoho - snart är det höst! Världens snyggaste årstid!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka till vardagen!
ser också fram emot hösten.
Vår sommar blev mycket jobb och slit vid stugan.
Badkvoten fyllde vi upp i helgen.
Hoppas på mer badchanser i Frankrike om 1,5 vecka.
Hoppas att virvelvinden kommer att trivas i sin nya skola.
Kram
A i Långbroparken

Saltistjejen sa...

Härligt att du är tillbaks igen!!! :-)
Kram!

Tre stycken sa...

Välkommen tillbaka, Världens Snyggaste Märta!

Det kommer att bli en fin höst, det är jag alldeles övertygad om.