torsdag 13 augusti 2009

Nu börjar det

För två veckor sedan sa jag till Lyckokycklingens pappa: "Jag undrar när Lyckokycklingen kommer börja säga pinsamma saker om folk vi träffar på stan". "Vadå?" sa han. "Ja, till exempel: Varför är den tanten så tjock och så", sa jag.

Det tog två veckor.

I går skulle Lyckokycklingen och pappa handla på Konsum. Utanför Konsum på en bänk satt en tant. Lyckokycklingen tvärstannade framför tanten, pekade och sa glatt till sin pappa: "Titta! Ett troll!" "Äh vadå?", sa pappa - låtsades att han inte hörde. Lyckokycklingen, fortfarande pekande, förtydligandes: "Ett MONSTER!"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt. Nu åker vi!!
/M.EHR. eller "Varför har den där farbrorn inget hår?"

Tre stycken sa...

Stackars J. Hörde "monstret"?

Av barn och dårar får man höra sanningen! :-)

Anonym sa...

Jaha, då vet jag vad jag har att vänta från Ludvig så småningom. :-)
Än så länge vinkar han glatt åt alla "trollpackor" i centrum.
/A i Långbroparken