söndag 11 oktober 2009

Dålig bortförklaring?

Jag jobbar på måndagar och tisdagar och för att minnas vad jag ska göra så skriver jag lappar. Hur morgondagens arbete ska gå står dock skrivet i stjärnorna; min bebis har ätit upp kom-i-håglappen. Jag lyckades visserligen ta ifrån honom den innan han svalde men allt som stod på den är numera ett ljusblått sudd.

Plötsligt förstår jag generationer av skolbarn som förgäves försökt förklara (och bli trodda) varför de inte gjort läxan: "Min hund åt upp boken!"

2 kommentarer:

Nils & Kalles mamma sa...

Hur 17 fick han tag på den? Det är väl knappast så att han kan gå eller krypa?

Anonym sa...

H har uppenbarligen talang för makulering. He's a natural, som det heter. Det torde vara högst besvärligt att återskapa dokument som han har "sekretessbelagt".
/M.EHR.
P.S. Ordverifieringen säger "deist". Mon dieu! D.S.