fredag 16 oktober 2009

Drag under galoscherna!

För tre år sedan var denna lilla lady ännu inte född. För två år sedan hade hon precis lärt sig krypa. För ett år sedan sa hon knappt 'flasklock'.

Häromdagen mötte jag henne i våningen när hon kom joggandes från matsalen. Hon slängde ett öga på mig och utropade: "Nämen, hejsan! Om du ska till pappa så gå till köket! Det är därborta - till vänster (pekandes över axeln)."

Tänk om man själv utvecklades i samma takt.

(Hon sa dessutom rätt på höger och vänster, vilket nog var det som imponerade mest på mig.)

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Ömeeeeeejsiiing!!!!!!
Sådant är svårt att fatta och greppa. Haha! Just nu längtar jag järnet till att man ska kunna kommunicera med Lilltjejen. Min alltså. Hon säger en del ord nu men kommunikation kanske vi inte kan kalla det riktigt. Fast hon förstår mycket och blir ofta arg när man säger att hon inte får det hon vill ller att hon åste det hon inte vill. Så förståelse verkar ju finnas där... ;-)
Kram!

Nils & Kalles mamma sa...

Vi som har känt unga fröken ett bra tag kan konstatera att hon alltid varit lika charmig!

MSW sa...

Haha! JA tänk vilken utveckling som sker!