tisdag 28 oktober 2008

Det är DE som stalkar MIG!

Med tiden har jag nästan förlikat mig med det faktum att mitt kvarter är det kanske mest kändistäta stället på jorden. Fredrik Lindström står och svajar nere i gathörnet. Björn Gustafsson sms:ar lutad mot min fasad. Prins Daniel stolpar förbi porten (i sällskap med identiskt klädd dvärg), Eric Gadd lurar utanför grannbutiken, Claes Borgström (fd JämO) hastar förbi skynklig som en begagnad papperskasse.

Men idag börjar jag åter känna ett obehag. Jag hoppade in genom porten i mitt hus i eftermiddags. Baklänges, eftersom jag hade Livia i vagnen med mig. Stötte nästan rumpan i något stort och mjukt bakom mig i entréhallen. Det var Göran Persson på väg ut. I mitt hus. De är inte lite fräcka. Nu kan de portkoden också.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Varför inte en skylt på dörren i gatuentrén: "Feta Torpägare undanbedes" /Don Juan de Slussen

Anonym sa...

En Feta, maktmissbrukande översittare-skylt tycker Karin

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Bra förslag. Men om jag istället väljer en skylt som lyder: "Tillträde förbjudet för A-,B- & C-kändisar. Om ni nödvändigtvis måste in och värma er, era sysslolösa wanna-bees, gå in köksingången och hamna i soprummet."
- så får man ju med alla hotande element i kändisvärlden.

(ordeverifieringen ber mig skriva "munter" - det var ju riktigt kul!)

Yogamamma sa...

Jag tror bestämt att jag behöver besöka dina kvarter snart. Här hänger det också en del kändisar, men de är liksom nästan alltid de samma. Jag börjar bli trött på att springa in i Fredrik&Filip på Gateau. Eller se Katerina Janouch på pzzerian (jag går förbi utanför alltså, hon sitter därinne och äter, haha). Malou von Sivers och Adam Alsing bor i krokarna också. De brukade jag ofta stöta på på den tiden jag kunde gå långa barnvagnspromenader.
Undrar hur kändistätt det är på Ekerö. Ska vara Ms Fältskog då.