tisdag 14 oktober 2008

Plats i korgen!

Vissa tv-program fastnar man bara framför, oförmögen att stänga av, lyfta rumpan och gå därifrån. Idag var det (hör och häpna) Martha Stewarts husdjursspecial som trollband mig. Nu vet jag hur man lär hundar att sluta gnaga på stolsben, katter att sluta klösa på soffor och tack och lov även hur man får en mattkrafsande iller på andra tankar. Jag har lärt mig allt som är värt att veta om chihuahuornas ursprung (om jag nu bara lär mig lämplig forn-aztekdialekt så kommer jag lätt kunna intervjua Stureplans små knähundar om deras hemförhållanden).

Synd bara att jag är hysteriskt allergisk mot allt med päls (utom mina gummistövlar och min nya pälsbollssjal förstås) - jag lär ju inte kunna använda mina nyvunna kunskaper till något vettigt. Utom möjligen att sprida ordet här?

Igår åt Lyckokycklingen upp hälften av sin pappas alla visitkort - kanske skulle jag kunna hindra henne genom att smörja in resterande kort med den där beska gelén som Martha använde på de hundgnagda stolsbenen ...?

----------------------------------------

Är du en Mini-Martha?

Martha har publicerat en lista med 30 saker man som varje god hemmamänniska borde kunna. Varsågoda att bocka av. Meddela mig gärna ert resultat så att jag kan hylla respektive håna er.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Husmorslistor är inte för mig. Däremot hade jag tänkt berömma det höga och jämna flöde med nya inlägg som rådde för ett tag sen. Jag hade helt utan extra kostnad tänkt bjuda på ordleken att efter den trögflytande tomatsåsen kom en härlig ketchupeffekt. Men nu vet jag inte. Tänk på att du har konstant hungriga läsare och närmast omättliga läsare, Märta!
/Fågelungen från färjan

Anonym sa...

Aj då. Ett "läsare" för mycket. Tänk att man alltid ser felen efter att man har publicerat. Kanske ska testa Förhandsgranska nästa gång. Kan du redigera åt mig? Det stör mitt språk- och ordningssinne kapitalt.
M.EHR.

Anonym sa...

He, he... Om man tar bort allt animaliskt från menyn så tror jag faktiskt jag kan göra de flesta av de där grejerna, fast inte ett fruktarrangemang (vad jag nu ska ha det till) och för att var helt ärlig så har jag lite fobi för att öppna champangekorkar (jobbar på det)!