fredag 24 oktober 2008

Doktor Märta släcker ner

Under en sjukdomsdiskussion på frukostfikat på Lyckokycklingens dagis i morse frågade en mamma om jag var läkare ... Och jag deppade ihop totalt. Saken är ju den att jag sedan ett par år insett att det är DET jag borde blivit. Jag är övertygad om att jag skulle ha blivit en jättebra läkare. Men nu är jag ju inte det. Och jag insåg i morse även att jag numera är för seg i kolan för att lyckas plugga in allt som man måste kunna utantill - OM jag skulle försöka bli läkare på ålderns höst. Så inte ens nu.

Nähä. Bryt ihop och gå vidare är ett nyttigt förhållningssätt till livets krumbukter. Så nu har jag gjort det. Nu är jag anmäld till en kurs i webdesign. Så att jag i alla fall kan bli en omåttligt framgångsrik småföretagare i sinom tid. Räven Märta smider planer.

10 kommentarer:

Yogamamma sa...

och tänk vilken SNYGG läkare du blivit :)
Men nu blir du SNYGG SNYGG Webdesignare istället. Inte fy skam det heller

Maria sa...

Det är aldrig för sent! Men webdesignare är som sagt inte helt fel.

a n k i e f o n t ä n sa...

Strålande initiativ. Och att verkligen anmäla sig. Ännu bättre! Ja, du vet att vi är ett gäng småföretagare som behöver tjänsten.

Anonym sa...

Bra där! Lite synd på läkarkarriären kanske, men eftersom jag hela tiden sagt att du ska gå åt webbhållet är jag nöjd. Ryktet säger att Ankie går en kurs i goggling, vilket också låter mycket intressant. Själv går jag en spännande kurs i copy writing på Berghs.
/M.EHR
P.S. Den überirriterande ordverifieringen ber mig att skriva ingest. Är det samma sak som att inte ha någon ångest? D.S.

Anonym sa...

Bra där! Lite synd på läkarkarriären kanske, men eftersom jag hela tiden sagt att du ska gå åt webbhållet är jag nöjd. Ryktet säger att Ankie går en kurs i goggling, vilket också låter mycket intressant. Själv går jag en spännande kurs i copy writing på Berghs.
/M.EHR
P.S. Den überirriterande ordverifieringen ber mig att skriva ingest. Är det samma sak som att inte ha någon ångest? D.S.

Anonym sa...

"Less is more" försöker de lära mig på Berghs. Som ni märker är jag lite trög. Mer nolla än etta. Knasig teknik!
/M.EHR.

a n k i e f o n t ä n sa...

Såklart omöjligt för mehr att utöva less is more. Underhållande never the less!

Uttrycksrum sa...

Grattis till beslut! Ibland kan det ge så mycket kraft att släppa taget om/släcka ner en dröm som man är fäst vid men ändå inte tycker att det är värt anstängningarna att förverkliga (även om det skulle gå).

Anonym sa...

Ah om vi finge leva om våra liv från typ 15 år. Då skulle jag bli musikalstjärna. Sjunga på Broadway. Eller hänga på den där kursen med dig! Skaru göra hemsidor eller knacka kod eller vad? Jag kanske kan övertyga chefen...

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Yogismamman: Tackar, niger och rodnar :-)

Moi: Men det är ju just det är. För sent. För mig. Att bli läkare. För jag är så seg. :-)

Ankie: Splendid future ahead!

Lille M.EHR: Hur mycket retsticka och gnällspik du än försöker vara så förblir du ändå Djurgårdsfärjans Don Juan i mitt sviktande minne!

Uttrycksrum: JA - det kändes befriande att sörja den där karriären en liten stund och sedan "gå och leka med något annat".

Karin med nysvensken: Gratta Mex-kexet från mig! Kursen baseras på några program som i sig genererar kod, så det är inget knackande inblandat - tror jag - utan mer design ... Kolla Webdesign på RODA.SE. Vore super med en bänkkamrat!